Tuesday, November 15, 2016

...kAhwIN LAgi..

Assalamualaikum...
Tak adil rasanya jika tak letak cerita or gambar Yahya kawin....
Haha dah lama dah kawinnya...
Lantaklah diary sy, suka hati sy la x gitu.
sejak akhir2 ni...blog ni dah jadi cerita org kawin je
xpeee....

Yahya ni adik lelaki bongsu Tok laki sy...sebelah mak
kawin plak org Sabah kat P.Semporna...yg bestnya cara dia org kawin memang lain benor dr mana2 majlis/adat yang sy pernah hadiri.
Terbaiklah terpukau dan masih terasa hingga kini...



NOte: 10-16 sept 2016 jalan2 sabah,
           jangan ckp ibu x payung....bye!!!

Wednesday, May 11, 2016

SeLaMat pEnganTiN baRu














~ 1&7hb mei 2016 Hafizi & Syamira ~

Alhamdulillah telah selamat bernikah dan selesai pada sabtu tadi. 
Bagi sy terbaik kenduri yg satu ni kerana tanpa mak ayah masih sempurna mereka
adik beradik laksanakan.
Alhamdulillah tahniah springgggg m.teh ucapkan.

Pengantin lelaki ni anak buah sy...ank sulong anak arwah abg yg tinggal kat Tanjung Lumpur, Kuantan, Phg.
Abang & kakak ipar sy ni telah kembali ke rahmatullah...beberapa tahun yg lepas.
Dengan cuaca yg tersangat panas ketika ni...bergambor pun jadi limit2 je.
silala tengok janji ada kenagan....


sekitar majlis...lepak2 borak2 lps mkn..
gelagat masing2 tolol..
i

sebelum balik....
sempat mkn2 kepok lekor
kat tepi pantai sepat.
walau panas terik xsoh nak katalah...
Alhamdulillah. http://i2.wp.com/www.fanind.com/wp-content/uploads/2014/11/Ucapan-pernikahan-18.jpg

NOte: semoga Allah memberi kebahagian & barakah dlm pernikahan ini.
           "Lapangkanlah rezeki pasangan ini semoga hidup dalam keadaan yang harmoni 
           dan bahagia sepanjang hayat mereka.     
           Amin Ya Rabbal Alamin..."








Tuesday, March 15, 2016

Assalamualaikum.....
Alhamdulillah... masih di beri kekuatan, kesihatan & rezeki olehNYA.
Hari ini, bersiap-siap utk Perjalanan ke Seoul Korea - SCG Trip thn ni BOS memilih destinasi ke korea. InsyaAllah hari ini kami akan menaiki penerbangan MAS (MH 67)
Doakan lah....semuanya berjln dgn lancar dan d permudahkan.
Amin.T kasih.


Tuesday, January 19, 2016

...pENat...



Demi masa... 
Sesungguhnya manusia kerugian
Melainkan...
Yang beriman dan beramal saleh

Demi masa...
Sesungguhnya manusia kerugian
Melainkan...
Nasihat kepada kebenaran dan kesabaran

Gunakan kesempatan yang masih diberi
Moga kita takkan menyesal
Masa usia kita jangan disiakan
Kerna ia takkan kembali

Ingat lima perkara, sebelum lima perkara
Sihat sebelum sakit
Muda sebelum tua, 
kaya sebelum miskin
Lapang sebelum sempit
Hidup sebelum mati

Demi masa...
Sesungguhnya manusia kerugian
Melainkan...
Yang beriman dan beramal saleh

NOte: awal tahun yg penatttttttttt............

Thursday, July 23, 2015

...HaRi Raya 2015...

Selamat hari raya Aidilfitri kpd semua....
maaf zahir dan batin...0-0
Tahun ni adalah raya paling simpoi...paling ringkas & paling sekejap balik kg.
Kebiasaannya memang x lari 2 minggu bercuti raya ke maran & Terengganu.
Tapi apakan daya...
Jika diizinkan olehNYA - Tahun depanlah ya anak-anak kita balas dendam beraya puas-puas....
Untuk Tok Laki yang masih di kg sana...
Selamat bergembira, kami di selayang...ok ok shj.

Friday, September 12, 2014

...buLAn SEPtEmber...


Alhamdulillah hari ni dah genap 15 tahun kahwin. 
Anniversary memang x pernah kot...dpt tok laki plak jenis x jiwang. 
Dulu lain skrg lain..hehe

Cerita 12.9.99
Ni tarikh kita org nikah serentak dgn kenduri. rasa baru smlm je berlalu.
Selama 15 thn ni, uuhhh mcm2 dh jadi, Bertekak kdmn damai, Baran kmdn diam membisu, hp dihempas berkecai kmdn beli hp baru, menangis kdmn senyum, dan plg kelakar tahap ...ndhaliuhjhgpalkk....bungkus kainbaju lari rmh mak, (mesti korang x pernah buat kan-alhamdulillah).

Alam perkahwinan ni betul2 menduga hati perasan dan akal. Sampai ke hari ni..kalu apa2 berlaku-sy pilih utk berSABAR..muhasabah diri, jodoh ni Allah yg beri, arwah mak yg berkenan. Jadi ingat balik niat kawin utk apa?. Semoga Allah tetapkan iman dlm hati ni....

"Apapun yang terjadi dalam harimu yakinlah bahwa semuanya adalah kehendak dan rencana Allah untuk kebahagiaanmu"...InsyaAllah.



NOte:
bestnya kalu dapat hadiah percutian pegi jln sama2 dgn tok laki...bilala agaknya..

Thursday, August 7, 2014

...B-DaMaN...

(khas utk adik Zariff)

Rasanya tahun lepas lagi zariff nak memiliki B-daman ni, malas nak layan. Jenis sy pun kedekut. Asal nama permainan.

" TAK BOLEH! TAK BOLEH! nanti tauke kedai jadi kaya, ibu pulak susah bertambah susah ". 
Ayat standard tu dah biasa keluar dr mulut sy...nasib anak2 paham. Memang x pernah beli kot mainan kat dia org ni, murah ke mahal ke... kecuali bersebab.

Zarif ni plak jenis mintak xkan berhenti berharap.....berbulan2 dah. jahat sy kan!

Nak jadi cerita...
Sy suruh dia belajar sembahyang..Liattt...Lama-lama hari2 dipaksa. Akhirnya, Alhamdulilah, boleh jugak. Silap sy jugak x hantarnya ke tadika islamic...belajar kat rumah banyak mainnya dari menumpu. Xpe la slow2. Sy tengok banyak2 bacaan paling susah dia nak hafal ialah doa Qunut...ayatnya+bunyinya lebih kurang je.
" boleh x ibu, kalu adik dah pandai baca semua doa Qunut ni. ibu belikan adik B-Daman? "
" B-Daman? B-Daman tu apa? " tanya sy
" alaaaa...mainan yg ada guli tu, kawan2 adik dah beli dah. ibu dia duk rumah je..boleh je beli. ibu kan keje..ibu xde duit ke? "

Adeh sabar jela. Budak2 ni pandai betul membanding2 kan org tu org ni.
Selepas dia dah hafal doa Qunut...mulala menuntut kemahuannya. 2 bulan jugak sy buat x tahu je. Tapi zarif xde lah sampi guling2 tahap inginnya. Tu buat x layan sangat.

Janji tetap janji.
Tak apalah, sekali sekala. Sebab permainan ni bukan mahal mana pun. Pikir positif. Masa zariff mencantum satu persatu badan B-Daman ni...terdetik dalam hati-betapa sabarnya dia + betapa hargainya dia. Dari zuhur sampai ke tgh malam duk melayan B-Daman nih. Suka sangat gamaknya. Biar laaaa.

kita ambil gambar dulu...cerita adik ni

Murah gila benda ni...

NOte: sabar ya..esok2 nak masuk cerita pasal raya plak.