Sunday, September 19, 2010

Tersentuh Hati....

Hujung Ramadhan dan awal syawal 2010 yang tercemar...

Perbuatan manusia secelaka dan sebangsat2nya....yg dah pun terjadi.


Pembunuhan kejam ke atas Datuk Sosilawati dan 3 yg lain iaitu pemandunya Kamaruddin Shamsudin, pegawai bank CIMB Kampung Baru, Noorhisham Mohammad dan peguam peribadi Ahmad Kamil Abdul Karim.


Kematian mereka yg x dapat di terima akal logik. Tidak kira siapa atau jahat mana pun mereka...kenapa ada yg sanggup melakukan perbuatan seperti itu. Dipukul, ditikam, dibunuh dan dibakar. Allah, sgt sedih rasanya di bumi Malaysia ini ia benar2 terjadi. Walau sy satu sen pun x merasa duit hasil jutawan dan dermawan Datuk Sosilawati, tapi sbg wanita dan ibu, sy turut berasa simpati.


Sy sgt gila dgn kes Datuk Sosilawati nih, seminggu berhari raya pun, sy dok sibuk membaca, melihat, mendengar, mgambil tahu segala cerita dr tv or surat khabar nsb internet x sempat nk layan. Entah, hati sy yg paling dlm nih terusik. Semoga Datuk Sosilawati/arwah di tempatkan bersama org2 yg beriman.


“ sebenarnya tragedi ini mengingatkan kita bahawa betapa maut itu amat dekat dgn kita. Ia sama dekat dgn Allah SWT yg berada sedekat dgn urat nadi kita. Malah, hidup ini juga berjodoh dgn maut. Ternyata hidup kita boleh berubah dalam sekelip mata sahaja tanpa kita duga, tanpa kita rancang “


Al Fatihah..............


No comments:

Post a Comment