Wednesday, February 1, 2012

...Simpanan Hari Tua...

Perundangan Islam secara jelasnya telah menggariskan panduan pembahagian harta bergantung kepada tatacara pembahagian dan berlandaskan hukum syarak dan undang-undang. 
Bagi saya, pembahagian harta ini perlu mewujudkan kasih sayang, kemesraan dan bertimbang rasa di antara ahli waris dan bukan waris. Pertalian kekeluargaan tidak perlu di putuskan walau nama tidak diletakkan oleh si mati, betul tak?

Thanks kpd `Yus’ isteri kpd kwn kat opis krn telah sama2 pergi ke KWSP tadi untuk menjadi saksi `penamaan semula’ kwsp sy maklumlah nama adik Zariff masih belum diletakkan dahulu. Cara sy letak nama utk pewaris tadi...mmg sgt berbeza dgn Yus...biarlah mungkin kita punya sebab dan alasan yg berbeza.

Sy tetap kekalkan dua nama insan 'itu' dlm pembahagian waris wang kwsp sy. Cuma beza dan maaf ya syernya kecik shj. Walau sy telah bkeluarga....korang tetap dihati dan tetap kekal begitu sampai bila2 pun.  InsyaAllah....


NOte: Apa2 yang akan berlaku pada masa hadapan....???? (berdoa saje yang baik2)


2 comments:

  1. Saya respect kt k'tie... mmg saya tertanya-tanya.. tp disini, saya temui jawapannya! :)

    ReplyDelete
  2. Berdoa saje yg baik2-sy tak mintak perkara buruk..andai sy dan anak2 serentak tiada, msh ada yg boleh menuntutnya.InsyaAllah.

    ReplyDelete